VGL-Accountants-Adviseurs-B-V

Uw administratie in 2017

Uw administratie in 2017

Jaren geleden was het gebruikelijk om de boekhouding aan te leveren in mappen of zelfs in een schoenendoos. Vervolgens werden door uw accountant of boekhouder de in- en verkoopfacturen en de bankafschriften ingeboekt. Tegenwoordig leveren de meeste ondernemers de administratie digitaal aan.

Met de techniek van nu kunnen facturen worden gescand en herkend. U hoeft de facturen dan alleen maar naar een speciaal voor u aangemaakt e-mailadres te zenden. De facturen komen vervolgens digitaal in uw administratie terecht en worden veelal automatisch ingeboekt. Mutaties op uw zakelijke bankrekening kunnen realtime worden geboekt in de administratiesoftware. Eventueel kunt u inkoopfacturen geautomatiseerd betalen vanuit de administratiesoftware zonder dat u iedere betaling in moet voeren in uw online bankomgeving. Tevens kunnen de verkoopfacturen direct in de administratiesoftware worden opgesteld, ingeboekt en worden verzonden naar de klant. Hierdoor heeft u altijd actueel inzicht in uw debiteuren. Ten slotte zorgt het zoveel mogelijk digitaal werken ervoor dat uw administratie altijd up-to-date is en u direct kunt zien hoe uw onderneming op dit moment draait (veelal in een overzichtelijk dashboard). Voorheen kon u slechts achterhaalde informatie halen uit een jaarrekening over het voorgaand jaar.

Bovenstaande digitalisering van de administratie bestaat al jaren maar wordt steeds betaalbaarder en functioneert steeds beter. Deze betaalbaarheid zorgt ervoor dat u de kosten van uw administratie kunt verlagen en/of over veel meer informatie over uw onderneming beschikt.

Nu denkt u misschien: Waarom promoot mijn accountant digitalisering, dit levert hen toch minder werk op? Wij zijn geen boekhoudkantoor maar een accounts- en belastingadvieskantoor. Dit betekent dat onze focus niet ligt op het verwerken van de administratie maar op het geven van goed advies. Denk aan advies omtrent het zo efficiënt mogelijk inrichten van uw administratie, verbetering van uw bedrijfsprocessen en/of ondernemingsstructuur, financieringen,  het zo min mogelijk belasting betalen en nog heel veel meer. Voor goed advies is een zo actueel mogelijke administratie zeker van belang! Digitaliseren is daarom zowel in uw als in ons belang.